ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

ΔΙΑΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ «ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ»

Το σχολείο μας για μια ακόμα σχολική χρονιά συμμετέχει στο Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο». Στόχος μας είναι να ενδυναμώσουμε τη γνώση των παιδιών για το πώς να πλοηγούνται με ασφάλεια στο διαδίκτυο, πώς να επιλέγουν ποιοτικό και κατάλληλο περιεχόμενο για την ηλικία τους και πώς να απολαμβάνουν τις ευκαιρίες που προσφέρει ο ψηφιακός κόσμος.

ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Το σχολείο μας τη φετινή σχολική χρονιά συμμετέχει στο Τοπικό Θεματικό Δίκτυο Τοπικής Ιστορίας & Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθία, με τίτλο «Ταξίδι στην Ιστορία και τον Πολιτισμό του τόπου μας». Σκοπός του δικτύου είναι οι μαθητές/τριες να έρθουν σε επαφή με το κοντινό και μακρινό παρελθόν του τόπου τους και να γνωρίσουν διάφορες πτυχές της τοπικής τους ιστορίας. Στο πλαίσιο αυτό, οι τάξεις: Α’, Β’ και Ε’ συμμετέχουν στο Θεματικό Δίκτυο Τοπικής Ιστορίας με το πρόγραμμα «Νάουσα, τόπος και ιστορία». Μέσα από την υλοποίηση του προγράμματος οι μαθητές/τριες αναμένεται: α) να γνωρίσουν και να κατανοήσουν την ιστορία της ηρωικής μας πόλεως της Νάουσας, β) να εξερευνήσουν τα ήθη και τα έθιμα της πόλης μας και γ) να ενδιαφερθούν για την προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Την Τρίτη, 28-1-2025, οι μαθητές/τριες των τάξεων Β΄, Γ΄ και Ε΄ επισκέφτηκαν το «Σπίτι του Ομίλου Γενίτσαροι και Μπούλες». Πρόκειται για ένα παραδοσιακό διατηρητέο κτίριο, δίπλα στο ποτάμι της Αράπιτσας, όπου παλιά ήταν αρχοντικό σπίτι της οικογένειας Μάκη. Σήμερα λειτουργεί ως μουσείο. Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στο ισόγειο στο οποίο λειτουργούσε σισαμοτριβείο με την ενέργεια που έδινε το ποτάμι, στον πρώτο όροφο που γίνονται οι πρόβες του ομίλου και στον δεύτερο όροφο που βρίσκονται η «σάλα» και το «καθιστικό» δωμάτιο, με το τζάκι και τα παλιά αντικείμενα, που είχε ένα ναουσαίικο σπίτι. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, μιλήσαμε για τη λειτουργία του σισαμοτριβίου, για το δρώμενο «Γενίτσαροι και Μπούλες» και παρατηρήσαμε τους πίνακες του Σκούπερ που κοσμούν τους τοίχους του κτιρίου. Καθίσαμε στη σάλα, θαυμάσαμε τα παλιά αντικείμενα, όλα φτιαγμένα με μεράκι, καθώς και τις στολές της Μπούλας, του Γενίτσαρου και την επίσημη φορεσιά της Ναουσαίας.

4 Νοεμβρίου – Τα 4 πλατάνια

Στα σοκάκια της πόλης μας περπατήσαμε
και τα 4 πλατάνια της αναζητήσαμε,
ανάμεσα σε αυτά ήταν χτισμένη
όταν ακόμα την αποκαλούσαν …
η Νιάουστα η ξακουσμένη

Ως πρώτη δράση επιλέχθηκε η περιήγηση των μαθητών/τριών μέσα στην πόλη. Η διαδρομή περιελάμβανε τα τέσσερα σημεία – πλατάνια, όπου λέγεται ότι ήταν τα όρια της πόλης κατά την ίδρυσή της και. Οι μαθητές/τριες με βιωματικό τρόπο ξεκίνησαν να γνωρίζουν την ιστορία της πόλης μας. Ο κ. Χρήστος Τσίτσης αφηγήθηκε παλιούς μύθους και ιστορίες σχετικά με την ίδρυση της πόλης. Στη συνέχεια στις τάξεις μας εντοπίσαμε τα πλατάνια στο χάρτη της πόλης, τα ονοματίσαμε και αφού τα ενώσαμε με γραμμές αποκαλύφθηκε το σταυροειδές νοητό σχήμα που ήταν φυτεμένα κατά το βυζαντινό τυπικό.

ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

Το σχολείο μας τη σχολική χρονιά 2024-2025 συμμετέχει στο Σχολικό Σύστημα Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς (ΠροΘεΣυ). Η εφαρμογή της πρωτογενούς πρόληψης του Σχολικού Συστήματος Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς (ΠροΘεΣυ) σε δημοτικά σχολεία στοχεύει στη βελτίωση της κοινωνικής συμπεριφοράς των παιδιών και κατ’ επέκταση στη βελτίωση της σχολικής κουλτούρας και μαθησιακής επίδοσης.