ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΞΥΛΙΝΗΣ ΦΩΛΙΑΣ
Το σχολείο μας συμμετέχει στον «25ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Κατασκευής Ξύλινης Φωλιάς για Πουλιά» που διοργανώνει το 2ο ΕΠΑ.Λ. Γαλατσίου, με την υποστήριξη του Δήμου Γαλατσίου και της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας. Σκοπός του διαγωνισμού είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών για τις ανάγκες των πουλιών, τις απειλές τους και τους τρόπους προστασίας τους. Τα παιδιά συμμετείχαν στον διαγωνισμό με χαρά και φιλοτέχνησαν τις φωλιές με φυσικά υλικά.

ΕΙΔΑ ΣΤΟΝ ΥΠΝΟ ΜΟΥ ΜΙΑ ΘΑΛΛΑΣΑ
Οι μαθητές/τριες του Στ1΄τμήματος συμμετείχαν στον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό «Η θάλασσα που θέλω να έχω» με υπεύθυνο φορέα διοργάνωσης το Κοινωφελές Ίδρυμα «Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης». Σκοπός του διαγωνισμού αποτελεί η ενεργοποίηση των μαθητών/τριών στο ζήτημα της θαλάσσιας ρύπανσης και η συμβολή τους στην προστασία της. Στο πλαίσιο αυτό, τα παιδιά με την πολύτιμη συνδρομή της εκπαιδευτικού ΠΕ70 Ευαγγελίας Βλάχου μελοποίησαν και τραγούδησαν το τραγούδι «Είδα στον ύπνο μου μια θάλασσα».

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ / ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ “ΚΥΚΛΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΒΛΗΤΑ”
Φέτος, το σχολείο μας συμμετέχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Κυκλική Οικονομία και μέλλον χωρίς απόβλητα». Το πρόγραμμα αποτελεί μια δράση ευαισθητοποίησης των παιδιών στην ανακύκλωση των μπαταριών και διοργανώνεται από την εταιρεία ΑΦΗΣ σε συνεργασία με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Nowaste21. Ειδικότερα, τα παιδιά συλλέγουν χρησιμοποιημένες μπαταρίες και τις αποθέτουν στους ειδικούς κάδους της εταιρείας τους οποίους έχουμε προμηθευτεί. Μόλις οι κάδοι γεμίζουν οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες συλλέγονται από την ΑΦΗΣ, ζυγίζονται και εμείς έπειτα συνεχίζουμε την προσπάθεια. Στόχος μας είναι να καταφέρουμε να ανακυκλώσουμε 200 κιλά μπαταριών μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς που διανύουμε. Απώτερος όμως σκοπός μας είναι να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές/τριές απέναντι στη φιλοσοφία και την αξία της ανακύκλωσης ώστε αυτή να γίνει στάση ζωής.


ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
H Γ΄ τάξη του Σχολείου μας συμμετέχει στον 8ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Συγγραφής Παραμυθιού με θέμα: «Ένα ουράνιο τόξο στην αυλή μου», που διοργανώνει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το 5ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων και το Δημοτικό Σχολείο Λητής. Οι μικροί μαθητές/τριες μας εμπνευστήκαν, εκφράστηκαν και αποτύπωσαν τις ιδέες τους, τις σκέψεις τους και τα όνειρα τους με εξαιρετικά πρωτότυπο τρόπο, καταδεικνύοντας το ήθος και τις αξίες τους.

Διαβάστε το παραμύθι μας “Ένα ουράνιο τόξο στην αυλή του σχολείου μας”
Το σχολείο μας συμμετέχει στον «Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φιλοζωίας – Συμβιώνοντας με τα ζώα», που διοργάνωσε η Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας, με σκοπό να κάνει συνειδητή τη σημασία των ζώων στη ζωή των ανθρώπων, να προάγει τη Φιλοζωία και την καλή συμπεριφορά απέναντι στα ζώα. Τα παιδιά συμμετείχαν στον διαγωνισμό με προθυμία και ενθουσιασμό, αντάλλαξαν απόψεις, καλλιέργησαν τη φαντασία τους και εξέφρασαν τις ιδέες και τα συναισθήματά τους με πρωτότυπους τρόπους.

Διαβάστε τις μικρές μας “Ιστορίες για τα ζώα”.
Διαβάστε το παραμύθι μας “Η Φρειδερίκη ο Βοηθούλης και το ταρανδάκι με τα χρυσά κέρατα”
STEM EDUCATION
Το σχολείο μας συμμετέχει στην καινοτόμα Δράση και στον Διαγωνισμό «Μικρή Επανάσταση στην εκπαίδευση: Αναδεικνύουμε τις ψηφιακές δεξιότητες των Ελλήνων του Αύριο…». Στη Δράση που σχεδιάστηκε από το Υπουργείο Παιδείας και υλοποιείται από τον Δήμο Τρικκαίων με την χρηματοδότηση του Προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης» συμμετέχουν 1821 σχολικές μονάδες από όλη την Ελλάδα.Για την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των παιδιών θα αξιοποιηθεί το micro:bit.Το micro:bit είναι ένας υπολογιστής τσέπης με τον οποίο μπορούμε να προγραμματίσουμε, να προσαρμόσουμε και να ελέγξουμε, για να ζωντανεύσουμε ψηφιακές ιδέες, παιχνίδια και εφαρμογές. Τα παιδιά μπορούν να δημιουργήσουν οτιδήποτε από παιχνίδια έως κινούμενα σχέδια στο σχολείο, στο σπίτι, ακόμη και εν κινήσει – το μόνο που χρειάζονται είναι φαντασία και δημιουργικότητα.
Στο σημερινό μάθημα κατασκευάσαμε έναν δοκιμαστή δύναμης και προγραμματίσαμε το microbit, ώστε να δείχνει τη δύναμη με την οποία κτυπάει ο διαγωνιζόμενος.

Τα παιδιά στη σημερινή τους κατασκευή συναρμολόγησαν έναν ψηφιακό στόχο, τον προγραμμάτισαν και εξάσκησαν τις δεξιότητές τους για να τον πετύχουν.



Τα παιδιά στο νέο τους μάθημα κατασκεύασαν έναν κρουστικό δράπανο και τον προγραμμάτισαν, ώστε αυτό να γυρίζει δεξιόστροφα και αριστερόστροφα.

Τα παιδιά σήμερα κατασκεύασαν μια μπασκέτα και έναν πίνακα αναγραφής του σκορ. Στη συνέχεια προγραμμάτισαν το micro:bit με σκοπό την αναγραφή του σκορ κάθε φορά που έβαζαν καλάθι σε συγκεκριμένο χρόνο.


Η πρώτη μας επαφή.


ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Η Στ΄ τάξη του σχολείου συμμετέχει σε ερευνητικό/παρεμβατικό πρόγραμμα σε επίπεδο μεταδιδακτορικής έρευνας του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για τη δημιουργική ανάγνωση/γραφή και τις μαλακές/οριζόντιες δεξιότητες. Ο τίτλος του προγράμματος είναι «Ενίσχυση των μαλακών/οριζόντιων δεξιοτήτων (soft skills) μέσα από τον παρεμβατικό ρόλο της δημιουργικής ανάγνωσης και γραφής στο δημοτικό σχολείο». Μέσα από διδακτικές προτάσεις που δίνουν έμφαση στη διάσταση της γραφής/παιχνίδι και στηρίζονται στον πειραματισμό, την ανακάλυψη και τη διασκέδαση, οι μαθητές/τριες έχουν τη δυνατότητα να ενισχύσουν τη δημιουργικότητα την κριτική σκέψη, τη φαντασία, τον διάλογο και τη γνήσια προφορική τους έκφραση, αλλά και ποικίλες ενδοπροσωπικές και διαπροσωπικές τους δεξιότητες.





ΑΠΟΚΡΙΕΣ
Από τη συμμετοχή των μαθητών/τριών των Στ1 και Στ2 τάξεων στον μαθητικό διαγωνισμό «Γίνε νονός της Αποκριάς του 2024», που οργανώνει ο Δήμος Ηρωικής Πόλεως Νάουσας με αφορμή τις εκδηλώσεις της φετινής Αποκριάς.












