ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ

Για το σχολικό έτος 2023-2024 λειτουργεί στο σχολείο μας εκπαιδευτικός όμιλος ρομποτικής. Βασικός σκοπός του εκπαιδευτικού ομίλου είναι η εξοικείωση των μαθητών/τριών με τις Θετικές Επιστήμες και την Τεχνολογία και η προετοιμασία τους για την έγκαιρη ένταξή τους στην Ψηφιακή Εποχή. Οι επιμέρους γενικοί στόχοι του εκπαιδευτικού ομίλου είναι:
1) Η ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας
2) Η βελτίωση της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης
3) Η καλλιέργεια της αναλυτικής και συνθετικής σκέψης
4) Η διαμόρφωση κριτικής σκέψης
5) Η καλλιέργεια συνεργατικού πνεύματος και επικοινωνιακής σαφήνειας
6) Η αναζήτησης πληροφορίας και η κατάκτηση νέας γνώσης
7) Η αναζήτηση και εύρεση λύσεων σε πραγματικά, καθημερινά προβλήματα
8) Η εξοικείωση με τις δυνατότητες και τις εφαρμογές των νέων τεχνολογιών
9) Η εμπέδωση της σχολικής ύλης με βιωματικό τρόπο.

Στο σημερινό μάθημα οι μαθητές/τριες του ομίλου έπαιξαν με το microbit το γνωστό παιχνίδι “Πέτρα-Ψαλίδι-Χαρτί». Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά προγραμμάτισαν τον εγκέφαλο ώστε να εμφανίζει τα αντίστοιχα εικονίδια του παιχνιδιού μετά από δόνηση, προκειμένου να παίξουν μεταξύ τους.

Μια αλλαγή στις κατασκευές μας. Στο σημερινό μάθημα τα παιδιά ήρθαν για πρώτη φορά σε επαφή με το περιβάλλον του microbit. Το microbit είναι ουσιαστικά ένα μικρός υπολογιστής-πλακέτα εξοπλισμένος με ένα πλούσιο σύνολο αισθητήρων και συσκευών διασύνδεσης. Το microbit είναι σχεδιασμένο για να διδάσκει στα παιδιά την κωδικοποίηση και την επίλυση προβλημάτων χρησιμοποιώντας τεχνολογία. Τα παιδιά σήμερα πειραματίστηκαν στον κώδικα των ονομάτων τους και ενός ψηφιακού ζαριού.

Τα παιδιά στο σημερινό μάθημα κατασκεύασαν ένα ρομπότ «ρυμούλκα» (pull robot) και το προγραμμάτισαν να τραβάει, παίζοντας με τον χώρο, τον χρόνο, τα χρώματα και τη μουσική.

Τα παιδιά στη σημερινή τους κατασκευή συνεργάστηκαν ανά δύο ομάδες, συνδέσανε τα ρομπότ Milo και συγxρονίστηκαν στον προγραμματισμό τους, προκειμένου να τα κινήσουν μπροστά και κυκλικά.

Μικροί-μεγάλοι σε δράση. Ένα νέο ρομπότ προστέθηκε στην οικογένειά μας. Το ερευνητικό ρομπότ Milo. Τα παιδιά προγραμμάτισαν τον Milo να κινείται σε διάφορες κατευθύνσεις, να σταματάει όταν βρίσκει εμπόδια (αισθητήρας απόστασης) και να μιλάει μέσω δόνησης.

Τα νέα μας ρομπότ. Τα παιδιά σε ομάδες κατασκεύασαν και προγραμμάτισαν ένα ρομπότ δορυφόρο και ένα ρομπότ ανίχνευσης κίνησης.

Η προετοιμασία, ο σχεδιασμός και η κατασκευή του ανεμόμυλου μας!

Το πρώτο μας μάθημα!!!